Nedělní ráno

Obrázek uživatele Lejdynka

fandom: ten brzy odhalíte sami
varování: narážky na nekanonické, ač mnohými uznávané fakty (= možný het či slash)

Můj kamenný masiv pukl.
Prázdno. Ticho.
Klid.
Bílá stopa na holé zemi. Zbytek plátna.
Špatným směrem hleděla jsem.
Touho neopětovaná.
Můj?
Utíká čas. Běž!
Tys ten, ke kterému naděje mé se upínaly.
Tys ten, kterého zbytečně jsem oplakávala.
Tys –
- On?
Ach nejdražší, pane nejmilovanější!
Cos viděl tam?
Já viděl zde.
Pohleď, zde svitky, které písmem slzavým jsem plnil.
Vím, že stát se tak mělo. Vím, jak stalo se to.
Přesto oči mé sladkou vláhou přetékají.
Zázrak, který nebyl zázrakem.
Má láska.

Neznal jsem toho muže.
Nikdy jsem ho neviděl.
Opravdu, přísahám!

To bylo dříve. Teď již -

Nevěřím.
Nevěřím.
Nevěřím.

Pane?

Fandom: 
Rok: 
2010
Komentáře (archiv): 

Po, 2010-04-19 10:53 — KaTužka
Drabble má jen 98 slov, pošli

Drabble má jen 98 slov, pošli mi opravu na drabble.sos@gmail.com a já ti dám bodík.

Út, 2010-04-20 02:44 — Lejdynka
Odeslala, a hrozně se

Odeslala, a hrozně se omlouvám, že tak pozdě.
Vůbec jsem si nevšimla, žes mi sem psala.
:( Zatracený Word a jeho zatracené pomlčky.

Ne, 2010-04-18 20:12 — ioannina
Má to moc hezkej rytmus, ale

Má to moc hezkej rytmus, ale už jsem příliš velkej barbar, abych se úplně chytala...
Ale i přesto se mi to líbí. Kvůli tomu rytmu a obrazům.

Ne, 2010-04-18 22:05 — Lejdynka
Moc díky! To jsem ráda, že tě

Moc díky! To jsem ráda, že tě to neodradilo ani přes nepochopení.
Jinak fandom je Bible, Nový Zákon, Boží Hod Velikonoční. Pořád nic? ;)

Ne, 2010-04-18 22:35 — ioannina
Ale jo, jo... ale jenom

Ale jo, jo... ale jenom kousky a rozhodně ne napoprvé. :-)
*barbar*

Ne, 2010-04-18 23:03 — Lejdynka
To vůbec nevadí, že ne

To vůbec nevadí, že ne napoprvé, vždyť to není soutěž ;) (teda je, ale jinak)
Ale pro klid své duše, i těch ostatních - odhalení postav:
1) Josef z Arimatie
2) Maří Magdalena
3) Marie
4) Jan
5) Jidáš
6) Petr
7) Tomáš
;)
-no co, nemusí to přece znát každý-
-omlouvá se ti :)-

Ne, 2010-04-18 23:31 — ioannina
*děkuje moc*

*děkuje moc*
Omlouvat se nemusíš, není zač. :-)
Josef mi nešel. A pletla jsem si obě Marie.

Po, 2010-04-19 01:48 — Lejdynka
-není za co, ona ráda- No,

-není za co, ona ráda-
No, dělám tu zmatky, tak mám potřebu :P
To jsem si myslela, že ten bude oříšek. Proto byl skalní masiv 'můj,' aby to připomnělo, že Josef z Arimatie daroval hrobku pro Ježíšovo tělo.
A u Maří Magdaleny jsem vsadila na lásku neopětovanou.

Ne, 2010-04-18 16:53 — Danae
Moc se mi to líbí. A láska,

Moc se mi to líbí. A láska, kterou za tím čtu já, daleko přesahuje tu erotickou. Každý nechť si dosadí své ;)

Ne, 2010-04-18 18:33 — Lejdynka
Moc děkuji! Však já jsem tady

Moc děkuji!
Však já jsem tady taky prvotně nemyslela tu erotickou. Tedy, vždycky jde představit si ji tam, ale platonicky je to takové - nějaké čistší. (ale kdyby to někdo fakt dobře napsal, třeba bych změnila názor. a to neberte jako výzvu.)
Toliko k tomu, že jsem schopná o tom diskutovat níže a vymýšlet si alternativy, ale když jsem si to teď představila, respektive si vnitřně přečetla slova 'má láska,' tak mě tak nějak ne úplně pěkně zamrazilo.

Ne, 2010-04-18 11:03 — Profesor
Eh... Pamatuješ si, cos mi

Eh...
Pamatuješ si, cos mi psala k mému drabble s Rikitanem?
Totéž Ti teď říkám já. Jsem v rozpacích. Drabble je nádherné, moc se mi líbí, forma ho ještě umocňuje, jenže já se za své nadšení trochu stydím. Jsem totiž věřící a tohle mi tak nějak přijde jako, že se to nesmí, že některé věci by měly zůstat svaté. Ačkoli ty vlastně jenom naznačuješ a ty náznaky jsou nevinné, to jenom má zkažená duše si dosazuje svoje.
Jenomže je to dobré. Výborný nápad. Petr je dobrý, já sice přemýšlela spíše nad Janem, který byl snad dle evangeliím Ježíšovým nejoblíbenějším učedníkem. Marie Magdalská mi nesedí, asi proto, že já raději slash, nevím.
(Proč mám pocit, že ti apoštolové jsou tam minimálně tři?)
Pardon za ten zmatený výlev.

Ne, 2010-04-18 14:29 — Lejdynka
Jo, pamatuju si to. A úplně

Jo, pamatuju si to.
A úplně to chápu. Přesně stejný pocit jsem měla z toho Rikitana. Některé věci by teoreticky měly zůstat nedotčené a nedotknutelné, jenže - jenže když ono se na to pak nějaké téma tak hrozně hodí, a stejně jsi třeba vždycky tajně chtěla něco si na to napsat. Autorská potřeba VS etika. V mém případě to druhé vždycky prohraje. Ale pak jsem z toho provinilá :)
Jo, říkala jsem si, že jen náznaky postačí.
Jsem strašně ráda, že i přes tu rozpačitost se ti to tak líbilo. -potěšeně nadskakuje-
K textu: No, proto je tam taky 'touha neopětovaná.' Já jsem si tu představovala spíš něco jako platonickou lásku, o které on nikdy nevěděl a nikdy se nedozvěděl. No, pak je tam jiná, o které věděl a -tfuj tfuj, styď se-
(Možná proto, že jsou tam čtyři? :) Když počítám i toho padlého. S Petrem ses trefila, ale Jan tam je taky. A ano, dle evangelií skutečně byl.)
Bylo vůbec poznat, kdo kde mluví? Teď mě tak napadá, že v tom mohl být slušný zmatek...
Ještě jednou moc děkuji za pochvalu, omlouvám se za rozpolcenost, a zmatený výlev mě velice potěšil :)

Ne, 2010-04-18 14:42 — Profesor
Čtyři? Já poznala tři. Jana,

Čtyři?
Já poznala tři. Jana, Petra a Tomáše. Petra jsem poznala rozhodně. Tomáše, také, Jan už mi dal trochu víc práce. Jidáš mi unikl.
S autorskou potřebou souhlasím, mne o svátečních dnech při mši napadaly různé příběh. Takové by to bylo nádherné. Tak jsem zvědavá, kdy padne i tahle hranice. Nebo to napíšu s jinými postavami. Koneckonců ukřižování zločinců bylo v té době docela módní.

Ne, 2010-04-18 15:26 — Lejdynka
Jo. Moje nejoblíbenější

Jo. Moje nejoblíbenější číslo.
Petr s Tomášem byli nekryptičtí, aby to pomohlo odhalit fandom. A taky - kromě tohohle se o nich vlastně taky neví tolik, abych si s tím mohla hrát a šifrovat to. Uznávám, že Jan byl o něco těžší, tam jsem ale zase vsadila na to, že podle oslovení bude snad jasnější - koneckonců, asi to bylo vzájemné - nejmilejší učedník a milovaný Mistr. A co se týče Jidáše - no, ehm. Forma tady je spíš fanfiction dle Kleio a Vyhnanců z ráje, než čistě kánon. Principem je absolutně nekanonický (a uznávám, že to asi bude působit trochu jako rouhání) fakt, že to celé zmrtvýchvstání a vůbec jeho smrt byla inscenace. Že ve skutečnosti nezemřel. A že ho Jidáš zradil s jeho svolením. Něco jako když Snape zabil Brumbála. Tudíž - zázrak, který nebyl zázrakem. Omlouvám se za případnou nespokojenost, přiznávám se, ža věřící nejsem (tedy, ne takhle), a nechci tím rozhodně urazit tvé ani ničí jiné přesvědčení. Jo, a slashový náznak tam taky byl. Ehm. Zabte mě.
Ona jednou padne. Když už se ti ta myšlenka líbí, tak se to stane. Jen se tomu nebraň ;) To je fakt, stačí, když si vymyslíš alternativu pro Spartaka a hned máš stejnou smrt.

Ne, 2010-04-18 15:34 — Profesor
Mne jsi neurazila. Já jsem

Mne jsi neurazila. Já jsem zvyklá na všechny možné teorie. Jenom Máří Magdalena mne štve, to už mi přijde krapet ohrané. Teorii o zinscenování znám, jenže jsem ji pohodlně vypustila, takže se o nespokojenosti nedá hovořit.
(Mě ten Jan láká. Petr by za to taky stál. Jenom bych si musela dobře přečíst evangelia, aby mi neunikl náznak dobrého příběhu.)

Ne, 2010-04-18 18:39 — Lejdynka
Tak to jsem si oddychla.

Tak to jsem si oddychla. Vážně. V některých případech jsem trošku tupá a mluvím dřív, než myslím. U víry se mi to stává běžně, obzvlášť když vlastně nevím, jak o s ní ten člověk má.
Šifra mistra Leonarda? :) Já nevím, mně se ten 'pár' docela líbí. Jen si myslím, že asi v jejím případě šlo o jiný cit, než v jeho. Objektivně, pochybuju, že by se na to dokázal soustředit. Četla jsem ale už jiné věci, a tam se mi zase líbil i doslovný vztah, no. -schizofrenie-
Tak v pořádku. Já jsem ji zase pohodlně přijala, a obě jsme spokojené :)
(myslím, že 'nejlepší' je asi to Janovo. připadalo mi nejčtivější. mě by lákalo si to přečíst. takže povzbuzuju. ale napsat to - no, na jednu stranu bych hrozně ráda, pže to láká dost, ale na druhou stranu se bojím, že bych z toho podvědomě udělala slash, a to nevím, jestli chci. asi nemám ještě odvahu. no, ale stejně by byl asi jen platonický...-přemýšlí-)

-A A +A