Den, kdy odplula naděje

Obrázek uživatele Rebelka

Konec světa. Nikdo už ani nevěřil, že přijde.
Všude ticho, jenom Země řvala a řvala. A řvala.
Ale bylo to velkolepé. A taky trochu smutné.
Všechny ty padající věci. Všechny ty plameny. Ten kouř.
A mezi tím stála Smrt s otevřenou tlamou a polykala velkoměsta.
Potom nastavila svoji obrovskou dlaň a zachytila jiskřivé bílé chmýříčko, které spadlo jako by odnikud. Dívala se na něj téměř s lítostí.
„Takže ty jsi ta Naděje?“
Chmýříčko se jemně zavlnilo.
„Představovala jsem si tě... větší.“
Smrt si zvedla dlaně k ústům a foukla.
Naděje se zatřepala, vzlétla a ztratila se kdesi pod hořící oblohou.

Fandom: 
Rok: 
2011
Komentáře (archiv): 

Pá, 2011-04-22 15:42 — Profesor
Nádherná poetika apokalypsy.

Nádherná poetika apokalypsy. Moc se mi to líbilo, jako kdybych viděla odlétající naději.

St, 2011-04-20 00:15 — ioannina
To je nádherně poetický. U

To je nádherně poetický.
U toho "Smrt s otevřenou tlamou polykala velkoměsta" vidím Goyův obraz "Saturn požírá své děti".

St, 2011-04-20 08:23 — Rebelka
Děkuju. Brrr, teď jsem si

Děkuju.
Brrr, teď jsem si vygůglila ten obraz a j vážně silný.

St, 2011-04-20 08:26 — Esclarte
Z toho obrazu mám pokaždý

Z toho obrazu mám pokaždý trauma.

St, 2011-04-20 15:28 — Keneu
souhlasík

aktivně taky vygůglila
děsivé...

Út, 2011-04-19 17:16 — angie77
Moc pěkné

Chvíli jsem váhala, jestli to je čistě depresivní, ale je fakt, že ten konec dává... naději :-)

Út, 2011-04-19 18:27 — Rebelka
děkuju

tak nějak jsem to plánovala, takže jsem potěšená :o)

Út, 2011-04-19 14:02 — Aries
Brz, to je teda děsivý

Brz, to je teda děsivý

Út, 2011-04-19 15:23 — Rebelka
Já, když jsem psala, jsem to

Já, když jsem psala, jsem to myslela ryze optimisticky. Že naděje uletěla a někde tam pořád ještě je. Až teď, když si to čtu znovu, vidím, že to asi všichni pochopí jinak. (Neměla jsem si k psaní pouštět ty veselé soundtracky...)

Út, 2011-04-19 17:25 — Keneu
*chápajík*

já v tom ten optimismus vidím
je to moc hezké
Smrt polykající velkoměsta je úžasný obraz

Pá, 2011-04-22 15:52 — Profesor
Jáho taky vidím.

Jáho taky vidím.

Út, 2011-04-19 18:23 — Rebelka
Děkuju. Jsem moc ráda za

Děkuju. Jsem moc ráda za chápajíka :o).

Út, 2011-04-19 12:41 — Arengil
Inu,

jsou aspoň vlastenci. :)
Nevím, proč by všichni měli sednout na pr... před angličanama, který taky nekváknou jinak než svou mateřštinou. Mají právo přinejmenším na stejný metr. Ostatně, Francis je starší než Arthur (když si přisadím z Hetalie), tak by mu měl prokazovat náležitou úctu :)))

Edit: komentář patří Terdě

Út, 2011-04-19 17:20 — Terda
Nebudu se hádat. Možná jsem

Nebudu se hádat. Možná jsem měla smůlu, že veškerá moje setkání s Francouzy byla podobně negativního charakteru, jak došlo na dorozumívání. Mimochodem líbí se mi francouzská romantická literatura, mají bezpochyby nádherné umění, a francouzské víno mi taky chutná, v Provance se mi moc líbilo a někdy bych se tam chtěla podívat znova a vždycky jsem se chtěla jet do Paříže. Bohužel se asi nikdy nedokopu, k tomu se francouzsky naučit (jsem střevo na jazyky, tak ještě tu angličtinu, která mě pronásleduje i ve škole, ale to je tak vrchol mého umění a smekám před těmi co zvládají dva a více cizích jazyků) a tak si radši nechám zajít chuť. Tehdy nás celou rodinu dost namíchlo, že se člověk snaží domluvit, jak se dá a bez úspěchu, protože není vůle. Nikde jinde jsme problém neměli a to ani máma, která opravdu umí jen zlomky němčiny. Nechtěla jsem psát depresivně. Vynořila se mi tahle několik let stará vzpomínka, pokus o zparodování se nepodařil (pokud bych psala co padlo, za slova ve skutečnosti, asi byste se do mě pustili, ještě víc). Koho jsem se dotkla tomu se omlouvám, příště si dám pozor na jazyk a nebudu rejpat do vosího hnízda.

Út, 2011-04-19 17:19 — angie77
Jojo

K obhajobě Frantíků se musím přidat, můj oblíbený národ :-) A s tou neschopností/neochotou mluvit jinak si myslím, že to tam není zas až tak děsivé. Teď už trochu francouzsky žblebtám, ale dřív jsem tam musela používat angličtinu a vždycky to nějak dopadlo :-)

Út, 2011-04-19 14:57 — Peggy
Je fakt, že mnohému bychom se

Je fakt, že mnohému bychom se od nich mohli - a měli - přiučit. Býti vlastenci a být hrdí na svou řeč.
Jen bych ještě poznamenala, že hodně Angličanů - alespoň podle mých zkušeností - nějakou tu cizí řeč ovládá aspoň trochu, buď němčinu nebo fráninu.
To spíš Američani neumí kváknout jinak než "emericky" :-O

Út, 2011-04-19 17:28 — Terda
Být hrdí na svou řeč ano

Být hrdí na svou řeč ano (čeština je krásná, kam se hrabe slavná angličtina ;-)), ale... když se mě cizinec zeptá na cestu, těžko mu budu odpovídat česky.
Američani jsou sorta sama pro sebe.. tuhle nám americký lektor angličtiny tvrdil že Britové to maj celý úplně špatně a že jsme se to učili celý roky špatně, a že jedině správně je to po jeho, protže britská verze má kořeny ve Francouzštině. Tak teď se nám ten kruh hezky uzavírá, protže každej Anglán je vlastně Francouz :-D

Út, 2011-04-19 17:42 — Esclarte
Zajímavé. A kde se podle něj

Zajímavé. A kde se podle něj vzala ta americká?

Út, 2011-04-19 17:54 — Terda
Tak to se nám neuráčil

Tak to se nám neuráčil sdělit. Kdyby to někoho zajímalo, tak se jednalo o rozdíl mezi neighbour x neighbor. První nám škrtl, že to je špatně a následovalo ono kázání. Dle mého názoru mají obě slova původ stejný, ale nejsem lingvista, jen student geologie. Ráda se nechám vyvést z omylu.

Út, 2011-04-19 18:29 — Peggy
Jak v My Fair Lady říká

Jak v My Fair Lady říká profesor Higgins: "V Americe se již angličtina vytratila docela." Americká angličtina je jen neskutečné zprznění a zjednodušení britské angličtiny. Věřily byste, dámy, tomu, že oni třeba vůbec neumí používat minulou neuskutečnitelnou (neuskutečněnou???) podmínku??? Vážně, oni to neznají - takové to "If I had had money I would have bought a car...".
Terdo, na vašem místě bych se s ním já osobně hádala do krve, že používám britskou angličtinu, což je naprosto v pořádku a pokud on ji nezná, ať se ji naučí, když chce učit v Evropě - a nabídla bych mu doučování :-))) (jo, mně se to kecá, když to není můj vyučující :-) )

Út, 2011-04-19 18:45 — Terda
Jé tys mě potěšila... Já bych

Jé tys mě potěšila... Já bych se s ním klidně hádala a dál si budu používat britskou verzi, ale bohužel nemám takové jazykové znalosti a vyřídilku, abych si na to mohla troufnout (na to hádání). Přečíst si anglickou knížku zvládnu, koupit si rohlík abych neumřela hlady nebo se zeptat na cestu taky, ale diskutovat o jazykovém problému... to asi ne. My máme pech, že máme dva lektory a oba amerikánce :-(
Co se minulé neuskutečnitelné podmínky týče, tu sice znám (na gymplu se mi jí snažili natlouct do hlavy horem dolem), ale použít bych jí asi nedokázala.

Út, 2011-04-19 18:57 — Esclarte
Tak ono vzhledem k tomu,

Tak ono vzhledem k tomu, odkud se Američané vzali, je už jaksi z principu poněkud nelogické tvrdit, že jejich angličtina je "angličtinovatější" než ta britská. Jaký vliv měla francouzština na novověkou angličtinu, to nevím, ale vzhledem k tomu, že se do Nového světa natahaly různé existence z různých koutů světa, tak těžko předpokládat, že mluva národa, který z té míchaniny vznikl, bude ryzejší než původní řeč.
Potíž je s limi, kteří něco vehementně tvrdí, u toho se tváří, že sežrali všechnu moudrost, a ještě mají převahu, protože oni mluví svou rodnou řečí, zatímco ty ne.
Zažila jsem pro změnu takového Francouze (přesněji Bretonce). On ty své žvásty byl schopný tvrdit i česky, ale hádat se dlouze v češtině na lekci francouzštiny taky není to pravý.

Út, 2011-04-19 21:25 — Peggy
Jo, to jde amíkům ze všeho

Jo, to jde amíkům ze všeho nejlíp - tvářit se, že sou ti nejchytřejší, nejdokonalejší...
Já teda když se s někým náhodou hádám (anglicky), tak v tu chvíli mluvím anglicky líp jak česky - někdo líp "šprechtí" po víně, já zase ve vzteku :-)))

Út, 2011-04-19 21:35 — Terda
:-D No lahev vína si do

:-D No lahev vína si do hodiny nosit nemůžu, ani medovinu, či jakýkoliv jiný poživatelný alkoholický nápoj... Ale vytočit mě, to není zas až taková věda. Že bych to vyzkoušela...
Bože kam jsme se to dostaly... Já se jen snažila obhájit a teď tu vedem pseudolingvistické debaty o původu angličtiny a rozebíráme její používání. A jsme na míle daleko od tématu :-D

Út, 2011-04-19 22:38 — Peggy
Tady je krásně vidět, jak

Tady je krásně vidět, jak inspirativní a obohacující je DMD :-)))))))))))

St, 2011-04-20 09:01 — Terda
Souhklasím... A taky je

Souhklasím... A taky je příšerně návykový :-)

St, 2011-04-20 14:30 — Peggy
No to mi povídej :-)))

No to mi povídej :-)))

Út, 2011-04-19 19:10 — Terda
No já co se vlivu

No já co se vlivu francouzštiny týče vím jen to málo, co nám bylo řečeno na gymplu v rámci maturitní otázky, že ten vliv byl dost velkej po celej středověk už od Viléma Dobyvatele a údajně trval až do novověku, ale raděj bych, aby se k tomu vyjádřil někdo věciznalejší a povolanější než já. Nicméně to nemění nic na tom, že hádat ses rodilým mluvčím je na pendrek... Vůbec hádat se s učitelem je na pendrek. Nikdy se to nevyplatí.

Út, 2011-04-19 19:38 — Esclarte
Tak pokud jde o Viléma

Tak pokud jde o Viléma Dobyvatele a Normany, to už milej Amík vůbec nemá co kafrat, protože do Ameriky skutečně nepřijeli původní Anglosasové na lodi s Leifem Šťastným kolem roku 1 000, ale už ti dávno ponormanizovaní Britové. Ohánět se francouzštinou by mělo smysl jenom kdyby šlo o nějaký vývoj někdy tak od počátku 18. století, což se nezdá zas tak pravděpodobné, ale odborník nejsem.

Út, 2011-04-19 12:58 — Esclarte
Jo, souhlasím. A kolikrát

Jo, souhlasím. A kolikrát když se člověk před cizinci snaží třebas jen s pár základními slovy, tak jak jsou pak rádi a ochotní. V jakékoli zemi.
Ostatně francouzština je krásná a nechápu, jak zrovna tenhle jazyk může někdo označit za chrochtavý (o pár řečech jsem tohle už slyšela, ale o francouzštině zatím nikdy).

Út, 2011-04-19 12:54 — Aries
tak pod to se podepisuju

tak pod to se podepisuju

-A A +A