Domů
Společnost pro osvětu spisovatelů

Hlavní navigace

  • O nás
  • Diskuse
  • Autoři
  • Fandomy
  • Filtrování
  • Podpořte nás
  • Přihlásit se (opens in new tab)
Skočit na příspěvky ↓

Drobečková navigace

  • Domů
  • Tě ženo na bojišti

Informace

Pokud si chcete zřídit uživatelský účet, napište nám prosím na sos.hp.ff (zavináč) gmail.com. V mailu prosím uveďte zejména to, pod jakou přezdívkou u nás chcete vystupovat!

Uživatelské menu

  • Oblíbené povídky z Padesátky
  • Přihlásit se

Nový obsah

  • Letošní desítka od Chrudoše – Chrudoš Brkosl…
  • Nad vecami - DMD26 Arcane seriál – Sal Amander
  • Oblíbená desítka z Harry Potter fanfikcí – Menolly
  • Tenkrát ve Svazu (aritmetická fanfikce) – Vé eŠ
  • Poslední zhasne – ChaosPrince
  • Letenské listy 2026 – medvedpolarni
  • Prokletije celý příběh – N.Ella
  • Za hviezdami - celý príbeh – mathej
  • Moje devítka – neviathiel
  • Memento mori – neviathiel
Více novinek

DMD

  • FAQ
  • Pravidla
  • Návod na přidání drabble (opens in new tab)
  • 2026
    • Témata
    • Body za drabble (opens in new tab)
  • 2025
    • Témata
    • Body za drabble (opens in new tab)
    • E-kniha
  • 2024
    • Témata
    • Body za drabble (opens in new tab)
    • E-kniha
  • Starší ročníky
    • 2023
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2022
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2021
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2020
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2019
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2018
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha (opens in new tab)
    • 2017
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2016
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2015
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2014
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2013
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2012
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2010

Bingo

  • 2026 Tropické bingo
    • Pravidla
    • Povídky
    • Vylosované tropy
  • 2024 Klišé bingo
    • Pravidla (opens in new tab)
    • Povídky
    • Účastníci Binga (opens in new tab)
    • Vylosovaná klišé
  • 2014 Klišé bingo
    • Pravidla
    • Povídky
    • Účastníci Binga (opens in new tab)
    • Bingo! (opens in new tab)
    • Doporučení

Letní dobročinnost

  • Pravidla
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • Starší ročníky
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008

Poezim

  • Pravidla (opens in new tab)
  • 2025
    • Témata
    • Básně

Vánoční nadílka

  • Pravidla
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • Starší ročníky
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2016
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2015
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2014
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2013
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008

Padesátka

  • Pravidla
  • 2025
  • 2023
    • Bodovací tabulka 2023 (opens in new tab)
  • 2021
    • Bodovací tabulka 2021 (opens in new tab)
  • 2019
    • Bodovací tabulka 2019 (opens in new tab)
    • Upoutávky

Ostatní

  • Články
  • Překladatelova rukavice (archiv) (opens in new tab)

Drupal-web.cz - tvorba a migrace webů v Drupalu. Katecheze. Kniha jízd. Sborová kancelář. Místa reformace.

Tě ženo na bojišti

Od PanVrchni | Pá, 20. 07. 2018 - 01:39

Silné, i v těch pár slovech.

Profile picture for user Keneu

Keneu

7 let 8 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Silné, i v těch pár slovech. Zrovna dneska jsme si s dědečkem hezky mezigeneračně popovídali. Posílám.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Děkuji! Naslouchat

PanVrchni

7 let 7 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Děkuji! Naslouchat zkušenostem starších - byť si třeba myslíme, že je oni sami na dnešní poměry aplikují nesprávně - je pro otevřenou mysl vždycky nesmírně podněcující.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Silné, i v těch pár slovech. by Keneu

Běhá mi z toho mráz po zádech

Profile picture for user Esti Vera

Esti Vera

7 let 8 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Běhá mi z toho mráz po zádech, přesto (a nebo právě proto), že je to psané tak chladně a jako by s odstupem. Rozhodně působivé!
A výběr podpořeného projektu se mi líbí, taky jsem o něm původně přemýšlela :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Moc děkuji!

PanVrchni

7 let 7 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Moc děkuji!

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Běhá mi z toho mráz po zádech by Esti Vera

Fandom neznám, ale tady na

Profile picture for user netopýr budečský

netopýr budečský

7 let 8 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Fandom neznám, ale tady na malém prostoru je opravdu hodně

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Děkuji! Jezdíváme do Zákolan

PanVrchni

7 let 7 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Děkuji! Jezdíváme do Zákolan hrát divadlo, tak se možná známe, aniž o tom víme :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Fandom neznám, ale tady na by netopýr budečský

Možná jsem párkrát visel na

Profile picture for user netopýr budečský

netopýr budečský

7 let 7 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Možná jsem párkrát visel na větvi za okny

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Děkuji! Jezdíváme do Zákolan by PanVrchni

Hodně působivé a pravdivé

Profile picture for user HCHO

HCHO

7 let 8 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Hodně působivé a pravdivé psaní.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Převelice děkuji!

PanVrchni

7 let 7 měsíců zpět
Trvalý odkaz

Převelice děkuji!

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Hodně působivé a pravdivé by HCHO

Jsem to našla zpětně, ale...

Profile picture for user Wolviecat

Wolviecat

7 let 1 měsíc zpět
Trvalý odkaz

Jsem to našla zpětně, ale...
Máte pravdu, kamarádi.
Proč by muž měl být v armádě?
Proč by mu měla být ustřelena ruka?
Proč by měli jeho nohy létat vzduchem a jeho střeva viset na ostnaných drátech?
Proč by melo být jeho břicho roztrháno na kusy výbuchem granátu?
Proč by se měl dusit plynem, topit v ledovém oceánu, zalykat pískem v poušti?
Zoufale bouchat z nitra potopené ponorky, hořet v sestřeleném letadle, řvát hrůzou při pohledu na mrtvé kamarády?
Proč by se měly jeho ohněm spečené vlasy válet po bojišti?
A proč by jeho oko ve tváři na kost sežehlé plamenomentem mělo vzhlížet hrdě?
Má snad život muže nižší cenu, že ženy chráníme, ale muže budeme posílat zemřít v bolestech?
Je snad muž bezcenný "kanónenfutr"?

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Děkuji za komentář. Bratrství

PanVrchni

7 let 1 měsíc zpět
Trvalý odkaz

Děkuji za komentář. Bratrství ve zbrani, etika boje, rytířství, esprit de corps... no mohou si progresivní dámy samozřejmě odhlasovat, že to odsuzují nebo dokonce zakazují. Ale žádné hlasování nezaručí, že těmto věcem rozumí, berou je za své, nebo dokonce ctí.
Čest výjimkám, ty ovšem obvykle o žádné prohlasovávání pravdy nestojí.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Jsem to našla zpětně, ale... by Wolviecat

Souvislost, prosím?

Profile picture for user Rya

Rya

7 let 1 měsíc zpět
Trvalý odkaz

Souvislost, prosím?

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Děkuji za komentář. Bratrství by PanVrchni

Od "válka se strašná" jsem se

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Od "válka se strašná" jsem se s dovolením prostě vrátil k původnímu předmětu svého literárního útvaru.
Kdyby to nebylo jasné, tak jsem chtěl říct - válka je strašná a jsem hluboce přesvědčen, že ženy by jí měly být pokud možno uchráněny.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Souvislost, prosím? by Rya

A proč muži ne? Nebo ty snad

Profile picture for user Wolviecat

Wolviecat

7 let zpět
Trvalý odkaz

A proč muži ne? Nebo ty snad ochrání "bojový duch" nebo podobná fráze? Muži trpí a bojí se stejně jako ženy, a ženy se dokážou obětovat stejně jako muži. Zkuste si přečíst "Válka nemá ženskou tvář" od Světlany Alexijovičové - je to soubor vzpomínek sovětských vojaček. Souhlasím s tím, že když už se musí válčit, měl by to dělat ten, kdo je k tomu ochotný a schopný, bez ohledu na gender.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Od "válka se strašná" jsem se by PanVrchni

Co si takhle znovu a pomalu

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Co si takhle znovu a pomalu přečíst moji reakci na tvůj příspěvek a zamyslet se nad ní?

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to A proč muži ne? Nebo ty snad by Wolviecat

Přečetla jsem si ho. Je tam

Profile picture for user Wolviecat

Wolviecat

7 let zpět
Trvalý odkaz

Přečetla jsem si ho. Je tam několik různojazyčných frází, které nijak nevysvětlují, proč si muži zaslouží umírat, ani proč by ženy nemohly bojovat, pokud chtějí.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Co si takhle znovu a pomalu by PanVrchni

Já pořád tápu v těch

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Já pořád tápu v těch souvislostech. Wolviecat podotkla, že umírání na bojišti je svinstvo bez ohledu na to, zdali je člověk muž nebo žena. Odpověď byla, že progresivní dámy odsuzují a nechápou bratrství ve zbrani, etiku boje, rytířství, esprit de corps. Jak to souvisí? Mně z toho nějak vyplývá, že válka je jakýsi ušlechtilý mužný sport, do kterého se ženy nemají míchat, protože to nechápou, ale pochybuji, že to je takhle myšleno (nebo teda... doufám...).

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Přečetla jsem si ho. Je tam by Wolviecat

Dobře, tak klíč je opravdu v

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Dobře, tak klíč je opravdu v mém komentáři "myslím, že když už k válce dojde, tak by ženy měly být jako nositelky života co nejvíce chráněny jejích následků."
Nějak nechápu to zaujetí pro "právo" nechat se zmasakrovat ve válečné vřavě...

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Já pořád tápu v těch by Rya

Jo tak, mně nějak nedošlo, že

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Jo tak, mně nějak nedošlo, že je to polemika s jakýmsi nespecifikovaným nepřítelem. Asi ty "progresivní dámy". Nebo izraelská armáda. Nebo nevím. Mě jenom zarazily ty romantizující tendence. Drabble je působivé, když si odmyslím genderovou polarizaci (já si třeba myslím, že na bojišti by neměly být děti... jako že jich tam pobili dost a dost!)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Dobře, tak klíč je opravdu v by PanVrchni

Ano, klidně by to mohlo být i

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Ano, klidně by to mohlo být i o dětech, to je snad úplně nejděsivější a to, co prováději zfetované dětské armády v některých částech Afriky je úplným obrazem pekla.
Boj, když už musí být, skutečně beru primárně jako mužskou záležitost, nikoliv proto, že bych chtěl někomu upírat nějaké právo, prostě to tak cítím a toto ne-drabble jsem napsal i proto, aby si každý, kdo se hrne do boje uvědomil, co jej může potkat. Ve vztahu k mateřství, které považuji za posvátné, mi to připadá dvojnásob děsivé. Toť vše.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Jo tak, mně nějak nedošlo, že by Rya

Nejde o právo se nechat

Profile picture for user Wolviecat

Wolviecat

7 let zpět
Trvalý odkaz

Nejde o právo se nechat zmasakrovat. Jde o právo se rozhodnout, bez ohledu na gender, zda bojovat chci, nebo ne. A mimochodem, pokud jde o tuto ochranu "nositelek života", tak a) jak do toho zapadá situace, kterou popisuje Giles a b) pokud jde o ochranu "nositelek života", co ty, které děti nemohou nebo nechtějí mít? Ty staré, nemocné, neplodné. Co trans ženy? Buď jde o ochranu života, a pak se má týkat i mužů, nebo stavíte ženy do pozice inkubátorů, cenných pro svoji funkci, ale ne opravdových lidí.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Dobře, tak klíč je opravdu v by PanVrchni

Pardon, neprošel jsem tím

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Pardon, neprošel jsem tím správným ideovýcvikem, takže nenahlížím na svět jako militantní feminista. A pokud mi na myšlenku, že "ženy jako nositelky života měly být chráněny” někdo odpoví, že tím stavím ženy do pozice inkubátorů, je to pro mě nešťastný člověk a je mi ho vážně líto.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Nejde o právo se nechat by Wolviecat

Tohle je už trochu daleko za

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

Tohle je už trochu daleko za čárou slušné diskuse. Myslím, že to už je osobní útok, a měl byste se omluvit. To, že má někdo, byť radikálně, jiný názor než vy, z něj nedělá nešťastného člověka zpracovaného ideovýcvikem.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Pardon, neprošel jsem tím by PanVrchni

Diskuse Jak na Facebooku.

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Diskuse jak na Facebooku. Nezamlouvají se mi něčí názory? Šup sem s nálepkami a osobním (dehonestujícím) útokem. Ještě chybí nařčení z neomarxismu. Smutné.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Tohle je už trochu daleko za by Giles Rigby

Ale no tak. A) jsem nikoho

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Ale no tak. A) jsem nikoho nenálepkoval (co si takhle znovu přečíst moji reakci?), b) celá tato "diskuse" vznikla proto, že se Wolviecat nelíbily moje názory vyjádřené v drabble a měla zřejmě potřebu mě poučit o skutečném stavu věcí.
A obvinění že ženy degraduji do pozice inkubátorů není osobní a dehonestující výrok?
To ale kupodivu nikomu nevadilo :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Diskuse Jak na Facebooku. by Rya

Přečetla jsem si

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Přečetla jsem si inkriminovanou větu (buď - anebo -ne, žádný ponižující útok na Tvou osobu neobsahuje, nenazývá Tě žádným pojmenováním, neklade Tě pod vliv žádné ideologie); ale tato diskuse již ztratila jakýkoliv smysl ve chvíli, kdys z ní udělal ideologický boj. Je mi z toho hodně smutno. Ale už se tím nebudu trápit, nějak se s tím vyrovnám.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Ale no tak. A) jsem nikoho by PanVrchni

Njn, pokud někdo reaguje

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Njn, pokud někdo reaguje stokrát slyšenými větami jak opsanými z nějaké učebnice, je pro mě opravdu „čelenž“ předstírat, že to nevidím a nereagovat na to.
Já osobně jsem byl některými reakcemi také velmi nepříjemně zasažen (odsuzující či podsouvající podtón považuji za mnohem bolestivější, než nějaký ten peprnější výraz), ale nebudu kňourat - prostě to beru jako cennou zkušenost. Psát budu dál, co uznám za vhodné a vy na to dle libosti reagujte nebo nereagujte, jak uznáte za vhodné :-)
A především prosím o trošku nadhledu – podle toho, že nějaký PanVrchni nebo někdo jiný něco plácnul do internetové diskuse, se opravdu svět neřídí :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Přečetla jsem si by Rya

V rámci DMD platí na celých

Profile picture for user sos

sos

7 let zpět
Trvalý odkaz

V rámci DMD platí na celých stránkách sosaci.net Vodní příměří, které zapovídá napadání dalších účastníků prostřednictvím drabble nebo komentářů (viz Pravidla a FAQ 16). Obáváme se, že některé z tvých komentářů mají k osobnímu útoku velmi blízko, a prosíme tě, aby ses jich pro příště zdržel.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Njn, pokud někdo reaguje by PanVrchni

Sice jde o skoro rok starý

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Sice jde o skoro rok starý text mimo DMD, po kterém by se asi nebýt jistých reakcí slehla zem, ale upozornění přijímám a myšlenka Vodního příměří se mi fakt líbí a budu se snažit se jí řídit.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to V rámci DMD platí na celých by sos

Já neumím to srdíčko, tak si

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Já neumím to srdíčko, tak si ho třeba představ nebo tak :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Sice jde o skoro rok starý by PanVrchni

Děkuju <3 :-)

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Děkuju <3
:-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Já neumím to srdíčko, tak si by Rya

---

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

---

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Ale no tak. A) jsem nikoho by PanVrchni

Giles: To bylo velmi dobře

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Giles: To bylo velmi dobře vyjádřeno, škoda smazání... ještě že jsem si to stačila přečíst (zas na druhou stranu...kdoví jak by to bylo pochopeno, no...)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to --- by Giles Rigby

Někdy je větší umění ve sporu

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

Někdy je větší umění ve sporu nepokračovat... Aspoň pro mě. Když se diskuse nikam nevyvýjí, musím si vždycky pohlídat, aby mi nešlo jen o to mít poslední slovo.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Giles: To bylo velmi dobře by Rya

Taky pravda :-) Ale stejně

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Taky pravda :-) Ale stejně jsem ráda, že jsem si to stihla přečíst :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Někdy je větší umění ve sporu by Giles Rigby

Mám z toho podobné dojmy.

Esclarte

7 let 1 měsíc zpět
Trvalý odkaz

Mám z toho podobné dojmy. Všechno je to příšerné, ale připadá mi to příšerné pro všechny lidské bytosti. A určitě pro spoustu mužů s jemnou mírnou povahou, kteří jenom museli narukovat jako ostatní. Nechtěla bych nic z toho zažít ani jenom vidět, ale ani necítím tak úplně, že bych měla právo na to, být z toho úplně vynechána s tím, že to všechno odřou muži.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Jsem to našla zpětně, ale... by Wolviecat

Děkuji za upřímný komentář.

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Děkuji za upřímný komentář. Jsem možná obstarožní romantik, ale myslím, že když už k válce dojde, tak by ženy měly být jako nositelky života co nejvíce chráněny jejích následků.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Mám z toho podobné dojmy. by Esclarte

Trochu nechápu předmět sporu.

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

Trochu nechápu předmět sporu. Jeden by řekl, že po tom, co Nobelovu cenu míru dostal Denis Mukwege, už se ke každému dostala informace, že pokud je válka, tak je VŽDYCKY lepší ji absolvovat se zbraní v ruce, nejlépe jako příslušník řádné armády. Protože, když už má být děloha roztrhána na kusy, ať je to granátem, a ne tím, že někdo vrazí do vagíny samopal a zmáčke spoušť (tohle konkrétně znám z války v Jugoslávii, kdyby se Kongo zdálo moc daleko...).
A nechci slyšet, že se to děje až teď a v "necivilizovaných" zemích. Dělo se to vždycky a všude. Myslím, že opravdu vynalézavou brutalitou se vyznačuje třeba "éra kavalírů", totiž baroko.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Neděje se to tady, protože

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Neděje se to tady, protože jsme příslušníky nejšťastnější generace, která tu uprostřed Evropy nezažila žádnou válku. Komu se to kdy povedlo? Hlavně že se nadává a teskní, jak to "dřív" bylo lepší. Možná že taky z toho plynou ty romantické představy o "rytířskosti" a "bratrství ve zbrani", nevím, neumím posoudit.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Trochu nechápu předmět sporu. by Giles Rigby

Pravda. Taky jsem si takovou

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

Pravda. Taky jsem si takovou fází idealizace prošla, ale pak jsem se začala historií zabývat i odborně a bylo po iluzích.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Neděje se to tady, protože by Rya

Za mír jsem samozřejmě vděčný

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Za mír jsem samozřejmě vděčný, jen si dovolím poznamenat, že "bojový duch" nebo "esprit de corps" nejsou romantické fráze, ale nezbytné podmínky pro bojeschopnost jakékoliv armády. A nejen armády, ale i např. sportovního týmu.
Chybí-li odhodlání, soudržnost a víra, že bojuji za správnou věc, tak můžu jakýkoliv boj předem odpískat.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Neděje se to tady, protože by Rya

A ženy tento esprit de corps

Profile picture for user Wolviecat

Wolviecat

7 let zpět
Trvalý odkaz

A ženy tento esprit de corps nemají? A všichni muži ho mají? Nebo proč muže nechráníme před smrtí v boji? To jsou tak postradatelní, že si nezaslouží chránit?

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Za mír jsem samozřejmě vděčný by PanVrchni

Odpískat boj předem, ach! To

Profile picture for user Rya

Rya

7 let zpět
Trvalý odkaz

Odpískat boj předem, ach! To by bylo v případě válečných konfliktů super, ne? Jenže ti, kterým o válku šlo, si dali práci s pěstováním bojového ducha u těch, kteří se jaksi (povinně zverbováni) nemohli té manipulaci nijak bránit.
Po pravdě řečeno, vzhledem k občasným přesunům přes Letnou v době, kdy hraje Sparta, nemám velké pochopení ani pro "bojového ducha" v případě sportovních utkání. Pardón. Jsem asi strašnej pacifista, už to tu nebudu kazit :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to A ženy tento esprit de corps by Wolviecat

Máš naprostou pravdu. Spousta

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

Máš naprostou pravdu. Spousta vznešených řečí, ale realita je marast a zmar.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Odpískat boj předem, ach! To by Rya

Já ti rozumím, nemysli si :-)

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Já ti rozumím, nemysli si :-) Mohl bych o tom napsat leccos, ale myslím, že se snad nikdo nebude zlobit, když toto vlákno uzavřu citátem svého oblíbeného Gabriela Lauba:
"Hrdinů je zapotřebí v nebezpečných situacích. Ve všech ostatních situacích jsou hrdinové nebezpeční..."

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Odpískat boj předem, ach! To by Rya

Víra, že bojuji za správnou

Profile picture for user Giles Rigby

Giles Rigby

7 let zpět
Trvalý odkaz

Víra, že bojuji za správnou věc... Super, potíž je akorát v tom, že minimálně jedna ze stran, ale obvykle všechny za správnou věc nebojují.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Za mír jsem samozřejmě vděčný by PanVrchni

Psal jsem čistě o bojovém

PanVrchni

7 let zpět
Trvalý odkaz

Psal jsem čistě o bojovém duchu armády ve vztahu k její bojeschopnosti potažmo o tom, že tento duch není žádný mýtus.
Kdy která armáda bojovala za "správnou" věc či "správným způsobem" je jiné, velice složité téma, daleko přesahující tuto diskusi.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Víra, že bojuji za správnou by Giles Rigby

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit