אמת
Souvisí s tímto drablíkem.
"Goleme, jdi na půdu synagogy a tam ulehni."
Poslechl, a oni tři se dali do rokování.
"On jenom plní příkazy. A to, že je plní doslova, je naše chyba, ne jeho."
Bylo to snad ještě těžší, než rozhodování o jeho stvoření.
"Jsme opravdu tak moudří, abychom ovládli tajemství hmoty?"
"Vykonal mnoho dobrého, pomáhal obci, ochraňoval nevinné, trestal bezpráví, ale můžeme vyloučit zlý skutek? Kdo ho bude ovládat, až my tu nebudeme?"
Nakonec se rozhodli. Vyšli na půdu, kde golem ležel. Rabín se na něj naposledy podíval, a pak smazal první písmeno na jeho čele.
A z pravdy se stal mrtvý.
Název je hebrejské slovo pro pravdu, emet אמת , které měl golem údajně vyryto na čele. Když ho rabín uložil k věčnému spánku, smazal jen první písmeno, čímž vzniklo slovo met מת , které znamená mrtvý.
- Pro psaní komentářů se přihlaste.
Komentáře
Moc dobré!
Moc dobré!
To je skvělý využití tématu.
To je skvělý využití tématu. A vlastně i skvělý zamyšlení. Vzpomněla jsem si na můj nejoblíbenější druhý díl Prašiny, kde se pohybuje Golemovi podobná záhadná postava. Tam se rozhodlo jinak, a nebylo to dobře..
Pěkné! (Jen kdyby byli
Pěkné! (Jen kdyby byli všichni, co se rejpají v tajemství hmoty, stejně moudří jako tito tři rabíni!)
Skvělý výběr pověsti a přímo
Skvělý výběr pověsti a přímo báječné zpracování (úžasně si cením toho, když vše plyně jasně a srozumitelně!)!
To je dobře využité téma! Moc
Sem se s dovolením přilípnu.
Sem se s dovolením přilípnu.
<3
Díky za tenhle střípek! Hebrejština je fascinující a rabínská historie rovněž. Úžasné zpracované téma, klobouk dolů.
to je skvělé!
to je skvělé!