Domů
Společnost pro osvětu spisovatelů

Hlavní navigace

  • O nás
  • Diskuse
  • Autoři
  • Fandomy
  • Filtrování
  • Podpořte nás
  • Přihlásit se (opens in new tab)
Skočit na příspěvky ↓

Drobečková navigace

  • Domů
  • DMD č. 28. pro 28. 4. 2015. Téma: Třináctý život není

Informace

Pokud si chcete zřídit uživatelský účet, napište nám prosím na sos.hp.ff (zavináč) gmail.com. V mailu prosím uveďte zejména to, pod jakou přezdívkou u nás chcete vystupovat!

Uživatelské menu

  • Oblíbené povídky z Padesátky
  • Přihlásit se

Nový obsah

  • Mámení – gleti
  • Hrůza z hlubin – Mordomor
  • Severusův boj – Leonyda Styron
  • Z deníku dobrodruha – Killman
  • Z deníku dobrodruha II 11 - Jak jsme uvažovali o rozšíření party – Killman
  • Porta podle Felixe – zirafice
  • Výběr třetí – Aries
  • Štramákova smola – Sal Amander
  • Alexčin seriál 2026 – Alexka
  • Bezměsíčná noc – Alexka
Více novinek

DMD

  • FAQ
  • Pravidla
  • Návod na přidání drabble (opens in new tab)
  • 2026
    • Témata
    • Body za drabble (opens in new tab)
  • 2025
    • Témata
    • Body za drabble (opens in new tab)
    • E-kniha
  • 2024
    • Témata
    • Body za drabble (opens in new tab)
    • E-kniha
  • Starší ročníky
    • 2023
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2022
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2021
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2020
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2019
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2018
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha (opens in new tab)
    • 2017
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2016
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2015
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2014
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
      • E-kniha
    • 2013
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2012
      • Témata
      • Body za drabble (opens in new tab)
    • 2010

Bingo

  • 2026 Tropické bingo
    • Pravidla
    • Povídky
    • Vylosované tropy
  • 2024 Klišé bingo
    • Pravidla (opens in new tab)
    • Povídky
    • Účastníci Binga (opens in new tab)
    • Vylosovaná klišé
  • 2014 Klišé bingo
    • Pravidla
    • Povídky
    • Účastníci Binga (opens in new tab)
    • Bingo! (opens in new tab)
    • Doporučení

Letní dobročinnost

  • Pravidla
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • Starší ročníky
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008

Poezim

  • Pravidla (opens in new tab)
  • 2025
    • Témata
    • Básně

Vánoční nadílka

  • Pravidla
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • Starší ročníky
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2016
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2015
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2014
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2013
      • Dopisy Ježíškovi
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008

Padesátka

  • Pravidla
  • 2025
  • 2023
    • Bodovací tabulka 2023 (opens in new tab)
  • 2021
    • Bodovací tabulka 2021 (opens in new tab)
  • 2019
    • Bodovací tabulka 2019 (opens in new tab)
    • Upoutávky

Ostatní

  • Články
  • Překladatelova rukavice (archiv) (opens in new tab)

Drupal-web.cz - tvorba a migrace webů v Drupalu. Katecheze. Kniha jízd. Sborová kancelář. Místa reformace.

DMD č. 28. pro 28. 4. 2015. Téma: Třináctý život není

Od KaTužka | Po, 27. 04. 2015 - 22:31

Poněkud filozofické téma...
Věděli jste, že názvy souborů i s příponou počítáme jako jedno slovo?
EDIT: Věděli jste, že mě jako velkou fanynku DW vůbec nenapadlo, že by toto téma souviselo s Doctorem? Každý v něm vidí to, co v něm chce vidět, je to jen na vás:)
Téma pro 28. 4. 2015: Třináctý život není
Toto téma bude uzavřeno 28. 4. 2015 v 23:59.
Bodíky můžete sledovat zde.
Nezapomeňte si přečíst FAQ.
V případě nejasností konzultujte Pravidla.
Nová pravidla pro počítání slov.
Náš email: drabble.sos@gmail.com

DMD č. 28. pro 28. 4. 2015. Téma: Třináctý život není
28. 4. 2015 v 23:59

Vidím to podobně. Tohle se dá

Profile picture for user Terda

Terda

11 let zpět
Trvalý odkaz

Vidím to podobně. Tohle se dá určitě vyložit různě. Ačkoliv jsme výše zmíněného fandomu znalá, tak mne při prvním pohledu na téma ani nenapadl protože téma je naopak podle mě dost abstraktní a už vůbec mi nepřijde, že znalost nebo neznalost některých fandomů někomu poskytovala výhodu. To že někdo zná nějaký fandom neznamená, že na něj taky píše ;)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Já nevím, mě třeba při by Erys

Já třeba moc nejásám, protože

Profile picture for user strigga

strigga

11 let zpět
Trvalý odkaz

Já třeba moc nejásám, protože když se k nějakému tématu nějaký fandom sám nabízí, právě naopak budu nejradši, když mě napadne něco jiného. Přijde mi to jako úplně stejná výzva jako pro někoho, kdo fandom nezná. ;) Navíc tohle je dost obecné, proti pravidlům by bylo třeba téma "Doctorova ranní káva", ale na tohle si každej vážně může vymyslet, co chce :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Stále nám ovšem zbývá problém by KattyV

Už jsem na to napsala dvě

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

Už jsem na to napsala dvě drabblata z úplně jiného fandomu a klidně bych pokračovala :-) Kdyby všichni psali doctora, byla by to pěkná nuda. Ne, pěkná ne! Hnusná nuda! Klídek :-)))

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Já třeba moc nejásám, protože by strigga

(Drobné ujištění: Byla jsem

Profile picture for user strigga

strigga

11 let zpět
Trvalý odkaz

(Drobné ujištění: Byla jsem pochopena správně jako ten, kdo v klídku je, nebo už se vůbec neumím vyjadřovat a můj komentář působí hystericky a měla bych to přepsat? :D)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Už jsem na to napsala dvě by Rya

Byla jsi pochopena správně :)

Profile picture for user Scully

Scully

11 let zpět
Trvalý odkaz

Byla jsi pochopena správně :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to (Drobné ujištění: Byla jsem by strigga

Uff, to jsem ráda :) já už

Profile picture for user strigga

strigga

11 let zpět
Trvalý odkaz

Uff, to jsem ráda :) já už takhle koncem dubna věřím všemu :D

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Byla jsi pochopena správně :) by Scully

strigg, ty jsi ztělesněním

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

strigg, ty jsi ztělesněním klidu, moudrosti a rozvahy, ostrov pokoje (a palem a koktailů s paraplíčky) uprostřed rozbouřených vln! Můj komentář nikterak nesměřoval na tebe! :-DDD

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to (Drobné ujištění: Byla jsem by strigga

<3 :D

Profile picture for user strigga

strigga

11 let zpět
Trvalý odkaz

<3 :D

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to strigg, ty jsi ztělesněním by Rya

Já teda znalá jsem, nenapadlo

Profile picture for user Jeřabina

Jeřabina

11 let zpět
Trvalý odkaz

Já teda znalá jsem, nenapadlo mě to, dokud jsem si nepřečetla diskuzi, a stejně to používám naprosto jinak (a nevím, jestli vůbec dostatečně). Přijde mi to trochu blbě použitelný, ale ne proto, že to je fandomový.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Stále nám ovšem zbývá problém by KattyV

Několikrát tu padlo, že to

Profile picture for user Carmen

Carmen

11 let zpět
Trvalý odkaz

Několikrát tu padlo, že to vnucuje konkrétní fandom.
Tak... Já se strašně neochotně přiznám. Miluju Doctora, strigg jest mi svědkem, mám na stole Tardis a kroužím po webech s tričky s Doctorem, protože už jedno nutně potřebuju, několikrát jsem na Doctora psala... A VŮBEC jsem si to v první chvíli nespojila s Doctorem. (Asi jsem moc bídný whovian.) Navzdory tomu mi to nepřipadalo nějak šílené a jako něco, na co bych musela šokovaně zírat.

Myslím, že není problém na to něco vymyslet. A upřímně mě mrzí, že už poněkolikáté teď v posledních dnech vidím takovéhle diskuse pod tématy. Není to trochu škoda? To je opravdu tak těžký na to něco vymyslet?
Namátkou motiv vícero životů: Zeměplocha, absolutně cokoli s reinkarnací, jakýchkoli třináct/dvanáct životů různých lidí, taky třeba Constantine (Hellblazer; vyskytuje se tam motiv více životů – duší, které v sobě nosí jedna skoro-nesmrtelná postava), člověk měnící identity (už jsem ze studia mimo, ale vnucuje se mi jedna Langerova povídka, na niž by to šlo)...

Mimochodem: Klidně bych se vsadila, že přesně proto, že to něco TAK MOC VNUCUJE, bude pravděpodobně (jako obvykle :)) psát většina lidí nakonec nejspíš něco jiného. ;)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

žejoviď! Klidně bych na to

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

žejoviď! Klidně bych na to napsala Záchranku. Pohádku o třináctém měsíčku. Nebooo... jakoukoliv řadu bytostí, ve které je třináctá v řadě určená k smrti. Třináctou komnatu. Atd atd...ale už nic psát nemůžu, ach jo!
:-D

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Několikrát tu padlo, že to by Carmen

Můžeš, bez bodu přece :) Jen

Profile picture for user Scully

Scully

11 let zpět
Trvalý odkaz

Můžeš, bez bodu přece :) Jen piš, ať je vidět, kolik se toho dá na tohle téma napsat :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to žejoviď! Klidně bych na to by Rya

A proč tady z toho začínáš

Profile picture for user Lejdynka

Lejdynka

11 let zpět
Trvalý odkaz

prosím smazat

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Můžeš, bez bodu přece :) Jen by Scully

Nikdo tady žádný souboj

Profile picture for user Scully

Scully

11 let zpět
Trvalý odkaz

Nikdo tady žádný souboj nedělá, přece.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to A proč tady z toho začínáš by Lejdynka

*mává obrázkem kotěte*

Profile picture for user Carmen

Carmen

11 let zpět
Trvalý odkaz

*mává obrázkem kotěte*
Nemyslím, že by to tak ale bylo myšleno, Lejdynko. Mně to vyznělo ryze tak, že se prostě ukáže (tj. bude zřejmé, aniž by se to někomu nějak vztekle vmetalo do tváře), kolik toho lze napsat. A taky tak, že milujeme jakékoli drabble, které Rya napíše. :)
A prosím tě, stejně jako by se mi nelíbilo, kdyby to někdo pojal tak, jak jsi to uvedla (my jim ukážeme), tak myslím, že není úplně namístě argumentovat nesluníčkářstvím. Nikdo neříká, že všichni musí být z tématu šíleně happy a za každou cenu obhajovat každé téma (upřímně, kdo si nad nějakým nezanadával aspoň v duchu); spíš, že z něj není nutno propadat depresi a rychle shánět dvd Doctora... :) (Ačkoli samozřejmě shánění dvd Doctora plně podporuju!)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to A proč tady z toho začínáš by Lejdynka

Tak. Díky. *posílá kotě*

Profile picture for user Scully

Scully

11 let zpět
Trvalý odkaz

Tak. Díky. *posílá kotě*

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to *mává obrázkem kotěte* by Carmen

Jako to je na mě? Jsem moc

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

Jako to je na mě? Jsem moc sluníčko? Zasloužím si hnusnou smrt? A můžu pak o ní napsat drabble? :-D

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Tak. Díky. *posílá kotě* by Scully

Ne, ty si zasloužíš kotě :) a

Profile picture for user Scully

Scully

11 let zpět
Trvalý odkaz

Ne, ty si zasloužíš kotě :) a kachnu navíc :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Jako to je na mě? Jsem moc by Rya

Jéééé! Děkuji! :-)

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

Jéééé! Děkuji! :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Ne, ty si zasloužíš kotě :) a by Scully

Kotěěěěěě! <3

Profile picture for user Lejdynka

Lejdynka

11 let zpět
Trvalý odkaz

prosím smazat

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to *mává obrázkem kotěte* by Carmen

Jsem jenom chtěla dokázat, že

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

Jsem jenom chtěla dokázat, že třináctou smrtí může sejít kdokoliv, nejen doktor. Zcela nestranně a sluníčkově pobiju kdeco, když na to přijde! :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Kotěěěěěě! <3 by Lejdynka

No, jedinej, kdo mě napadá,

Profile picture for user Lejdynka

Lejdynka

11 let zpět
Trvalý odkaz

No, jedinej, kdo mě napadá, že má 13 a víc životů a není to Doctor, je Jack Harkness, ale já na něco přijdu :D

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Jsem jenom chtěla dokázat, že by Rya

Si to napiš bez bodu! :)

Profile picture for user strigga

strigga

11 let zpět
Trvalý odkaz

Si to napiš bez bodu! :)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to žejoviď! Klidně bych na to by Rya

Třináctý měsíček! (vyhodili

Profile picture for user Carmen

Carmen

11 let zpět
Trvalý odkaz

Třináctý měsíček! (vyhodili ho kvůli 13. platu?!)
(Staromil ve mně ještě huhlá něco o významech slova "život", což už zas sklouzávám někam do oblasti morbidní depky... :D)
A můžeš a napiš!

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to žejoviď! Klidně bych na to by Rya

Ten třináctý měsíček zní

Profile picture for user Terda

Terda

11 let zpět
Trvalý odkaz

Ten třináctý měsíček zní zajímavě ;)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to žejoviď! Klidně bych na to by Rya

Hm...no jo, já vím, že se

Profile picture for user angie77

angie77

11 let zpět
Trvalý odkaz

Hm...no jo, já vím, že se téhle šílenosti účastním dobrovolně a samozřejmě můžu některé téma i vynechat. Ale stejně mě tyhle podivný témata nenaplňujou nadšením. Jakože to už může být tématem BFLMPSVZ a ukažte se...

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

Nestraš!

Profile picture for user kopapaka

kopapaka

11 let zpět
Trvalý odkaz

Nestraš!

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Hm...no jo, já vím, že se by angie77

Ano, přesně to si myslím. Ono

Esclarte

11 let zpět
Trvalý odkaz

Ano, přesně to si myslím. Ono to téma sice úplně beze smyslu není, ale přece jen je to dost chabé. Počítačová hra s dvanácti životy, možná. BJB jak břeh. Kdyby těch životů aspoň bylo míň, třináct už je fakt divnej počet.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Hm...no jo, já vím, že se by angie77

Pravila esclarte a napsala

Profile picture for user Rya

Rya

11 let zpět
Trvalý odkaz

Pravila esclarte a napsala naprosto úžasnou věc...;)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Ano, přesně to si myslím. Ono by Esclarte

Protože to je jako zaklínadlo

Profile picture for user Aveva

Aveva

11 let zpět
Trvalý odkaz
Protože to je jako zaklínadlo, ve chvíli, kdy si postěžuješ na téma, napadne tě naprosto úžasné drabble ;o)
  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Pravila esclarte a napsala by Rya

Ale dokud nepřišly komentíky,

Esclarte

11 let zpět
Trvalý odkaz

Ale dokud nepřišly komentíky, měla dojem, že napsala pěknou kravinu, která se nebude líbit.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Pravila esclarte a napsala by Rya

Takže ráno s klidnou hlavou a

Profile picture for user KattyV

KattyV

11 let zpět
Trvalý odkaz

Takže ráno s klidnou hlavou a vysvětlením problému. Myslím, že obecně se všichni chytili něčeho jiného, než toho, co jsem měla na mysli. Patrně se nedokážu vyjadřovat zcela přesně. Tak se tedy pokusím vysvětlit, co přesně mi připadá špatně.
Nejde o to, že by se mi zdálo, že téma je příšerné, a že bych si myslela, že nejde napsat z jiného fandou než z Doktora Who. To zajisté takový problém není. Ostatně, řešení už mám v hlavě. Jde o pravidla. Pokud organizátoři stanoví pravidla, oni sami je musí dodržovat desetkrát úzkostlivěji než účastníci. Tak to prostě je. Nesetkali jste se v mnoha pohádkách s výroky - Ale ty jsi král, ty se tím zákonem přece nemusíš řídit! Právě proto, že jsem král, právě proto musím. -?
To, že je použito téma z jiného fandomu, bych já osobně nepoznala, ale znalí ho zcela nepochybně určili. Podle mého jde o porušení pravidel, je samozřejmě otázka, do jaké míry. Ale, jak už jsem napsala, organizátoři by neměli svá vlastní pravidla porušovat ani zcela nepatrně. Jinak dávají jasný signál - pravidla se zas tak moc dodržovat nemusí. Opravdu to byl cíl, ke kterému by chtěli dospět?
Teď už se s tím celkem nedá nic dělat. Téma je vypsáno, mnozí už své drablíky napsali, ostatně i já ho mám vymyšlený. Nicméně, pokud tady nejdu alespoň drobné přiznání - Ano, vlastně máš pravdu, byla to chyba a bylo by dobré se jí příště vyvarovat - hluboce se ukloním. Protože chybovat je lidské, přiznat svou chybu je velké.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

KattyV, jako hlavní

Profile picture for user sos

sos

11 let zpět
Trvalý odkaz

KattyV, jako hlavní organizátorky nevidíme žádné porušení pravidel. Třináctý život není svázán s žádným fandomem a lze na něj napsat drabble z jakéhokoli fandomu (s trochou představitosti) - a to je základní princip. Není to ani "Mor na Enterprise" ani "Růžové lízátko profesora Snapea" (viz Pravidla).
Je to těžce nonsensové téma, které obvykle párkrát za DMD přijde a má roztočit závity inspirace jiným směrem, než jsou autoři zvyklí uvažovat. Příklady z loňských ročníků byly uvedeny v diskuzi výše (Olověné kruhy se rozplývaly ve vzduchu, Stověžatý tatíček, Zadek v mlze, Klácení zmijí atd.).
DMD není výzvou pro nic a za nic a často se zjistí, že na nejnáročnější témata vznikla ta nejlepší drabble, protože autoři překonali sami sebe.
Chápeme, že jsou všichni už na konci dubna unaveni, zvlášť když se blíží půlnoc. Ale zachovejme si prosím nadhled a klidnou hlavu.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Takže ráno s klidnou hlavou a by KattyV

Pokud vím, několikrát bylo už

Profile picture for user Scully

Scully

11 let zpět
Trvalý odkaz

Pokud vím, několikrát bylo už včera vysvětleno, že téma s DW nijak nesouvisí, pouze díky asociacím některých se dá mluvit o tom, že to je téma jako dělané pro DW fandom. Organizátorky nijak svou chybu přiznávat nemusí, protože se porušení pravidel nedopustily. Tohle mi přijde jako naprosto zbytečné kalení vod příjemné atmosféry tady na DMD.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Takže ráno s klidnou hlavou a by KattyV

KattyV, tak se konečně

Nifredil

11 let zpět
Trvalý odkaz

KattyV, tak se konečně dostávám k odpovědi na tvůj příspěvek (tvé příspěvky). Mám dojem, že se od rána trochu změnil a má krapet jiné vyznění (minimálně ubylo jednoznačné obvinění o porušení pravidel), ale to je možná dobře.

Porušení pravidel - téma rozhodně nepovažujeme za porušení pravidel a jsme rády, že nám to potvrzují i sosačky a že si to nemyslí ani ostatní účastníci. V tématu není nic, co by bylo specifického pro konkrétní fandom. Význam daného pravidla v Pravidlech je, aby žádné zadání nabylo natolik specifické, aby vyloučilo užití ostatních fandomů. Občas je to těžké a snažíme se, abychom v tématech neměly např. příliš moderní technologie, věci specifické pro planetu Zemi (konkrétní státy, místa) atp. Ne vždy to samozřejmě vyjde dokonale, jindy je třeba přimhouřit oko a výkladem překonat specifičtější zadání, výsledná drabble pak ale stojí za to (vzpomeňte na téma Počátky daguerrotypie! a to si tenkrát nikdo nestěžoval. Nahlas.).
Že téma nesmí obsahovat konkrétní reálie specifického fandomu je bez dalšího a nemyslím si, že bychom to kdy porušily. I toto pravidlo nicméně lze použít flexibilně, je-li výsledné téma dostatečně neutrální. V minulosti jsme měli téma "Čekání na Godota", tedy téma odkazující na konkrétní dramatické dílo. Podstatou zadání ale nebyl Godot, ale absurdita čekání na něco, co nikdy nenastane. K tématům je vždy třeba přistupovat kreativně, hledat, co je za jejich podstatou.

Pokud bychom pravidla dodržovaly tak striktně, jak to po nás vyžaduješ (abychom byly svatější než svatí), nebylo by žádné téma dostatečně neutrální. Navíc spousta hlášek z konkrétních fandomů vede ke skvělým tématům! Pokud bude téma: "Já se vrátím" je to porušení pravidel, protože to je z Terminátora? Bude opravdu někdo psát drabble z fandomu Terminátor a popisovat tu konkrétní scénu? A nebylo by škoda tuto větu nepoužít? Na tomto místě mě napadlo dalších x příkladů, ale vypisovat je nebudu, abych vám je mohla nasázet jako téma v budoucnosti:)

Vrátím-li se ke konkrétnímu tématu - téma Třináctý život není, nemá nic společného s fandomem Doctor Who. Já i KaŤužka DW známe a máme rády, ale tato spojitost nás při zadávání vůbec nenapadla, dokonce ani nenapadla autorku tohoto tématu. Erys nám v březnu zaslala jako návrh tématu "Třináctá smrt není". Toto téma se nám líbilo, ale v rámci eliminace deprese z DMD (smrt, není, navíc nějaké to umírání už bylo), rozhodli jsme se téma změnit na Třináctý život není, což nám i logicky dávalo o trochu víc smyslu, než původně navrhované téma (o malinkato). Jak Erys přišla na toto téma, vysvětluje Erys v diskuzním tématu "Přiznej se!"). Zrod tématu neměl nic společného s DW, se kterým souvisí opravdu jen velmi velmi volně. To už by se dal Ten kouzelný zpěv vykládat jako jasný odkaz na Orfea, nebo Zpět na start bez čtyř tisíc jako příliš specifické na deskovky (a tam bychom případnou výtku i pochopily, leč samozřejmě smetly ze stolu:-)).

Co se týče toho, že téma je nonsens. Je to možné. Většina témat je vybírána z návrhů, které nám pošlou autoři. Podle toho vypadají témata v dubnu. Budou-li nám autoři posílat více normálních témat, bude jich více normálních i v DMD. Poslední roky mi přijde, že v navrhovaných tématech se autoři trochu snaží trumfovat v klácení zmijí a stověžatých tatíčcích, tudíž podle toho vypadá výběr. Věřte, že toho nejbizarnějšího jsme vás ušetřily:). Zrovna toto téma mi ale rozhodně nepřijde jako takový nonsens, jako byla jiná témata, není tak nesmyslné, není ani tak abstraktní a nepředstavitelné. Vlastně vůbec nechápu, proč zrovna toto téma vyvolalo takový konflikt, mně přišlo vysloveně průměrné! Maximálně jsem se obávala další vlny deprese.

Co říci závěrem? Doufám, že jsem dostatečně vysvětlila, proč si nemyslím, že bychom tímto tématem porušily Pravidla, která nadevše ctíme. Dále bych chtěla připomenout, že DMD má být především zábava, má to být výzva a všichni účastníci to dělají sobě pro radost (zvrácené potěšení?). Podobné hejty mi přijdou zbytečné, kazí atmosféru a nás mrzí.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Takže ráno s klidnou hlavou a by KattyV

Krásně napsáno, díky.

Profile picture for user Danae

Danae

11 let zpět
Trvalý odkaz
Krásně napsáno, díky.
  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to KattyV, tak se konečně by Nifredil

Naprosto souhlasím s Nif. To

Profile picture for user Doktor

Doktor

11 let zpět
Trvalý odkaz

Naprosto souhlasím s Nif. To se mám vztekat nad citátem z Pratchetta, jako že to odkazuje ke konkrétnímu fandomu? Já se nad tím vztekal, protože jsem nevěděl, co napsat, což ovšem jistě není problém zadavatelek :-)
Kat a Nif, já Vám oběma moc děkuju za to, že nám celý měsíc dáváte zábavu a prosím nenechte se otrávit občasným brbláním!

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Krásně napsáno, díky. by Danae

Pokud se domníváš, že jsem

Profile picture for user KattyV

KattyV

11 let zpět
Trvalý odkaz

Pokud se domníváš, že jsem svůj komentář měnila, už k danému problému skutečně nemám co říct. tímto tuto debatu uzavírám a jdu se věnovat užitečnějším činnostem.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to KattyV, tak se konečně by Nifredil

Mně přišlo, že jo, a dokonce

Nifredil

11 let zpět
Trvalý odkaz
Mně přišlo, že jo, a dokonce k lepšímu. Ale četla jsem ho brzo ráno, mohu se mýlit. Je zbytečné se kvůli tomu urážet, to nebyla výtka, ani gró mého komentáře. Pokud ale už nemáš, co říct, v pořádku. Chápu to tedy tak, že můžeme téma uzavřít s tím, že všechno je v pořádku, DMD probíhá, jak má, a k žádnému porušení nedošlo.
  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Pokud se domníváš, že jsem by KattyV

Katty ten příspěvek skutečně

Profile picture for user angie77

angie77

11 let zpět
Trvalý odkaz

Katty ten příspěvek skutečně neměnila, to můžu potvrdit - sledovala jsem tu debatu průběžně celý den...
A sledovala jsem ji, protože jsem si pořád nebyla jistá, kde je pravda - jestli vůbec někde.
To téma totiž Doktora evokovalo - docela mě fascinuje, jak se tu tvrdí, že ne, že to skoro nikoho z fanoušků DW ani nenapadlo. Já znám DW jen tak letmo, ale praštilo mě to do očí ihned...
Ale mě to téma štvalo (a štve - ještě pořád nemám napsáno...) spíš kvůli své šílenosti než zařazení do fandomu. Ano, nadávala jsem i nad punkovou nutrií, alfasavcem, o klácení zmijí nemluvě (zadek v mlze mě naštěstí jako jeden z mála minul...) - nemůžu snad nadávat?
Ufff, když jsem tenhle přípis začala, myslela jsem, že by měl vyznít tak nějak smířlivě, ale asi se mi to nedaří...
Podle mě tu jsou dvě věci:
a) Katty má právo chápat pravidla striktně a cítit se ublížená, protože tohle téma bylo tak trochu na hraně
b) na hraně bylo za ta léta spousta témat a bez nich by to asi ani nešlo (zde si vzpomínám třeba na Poslední výstřel - který u mě jako milovníka Příběhů Karla Maye okamžitě evokoval Vinnetoua, ale byla jsem tehdy snad jediná, kdo ten fandom psal...)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Mně přišlo, že jo, a dokonce by Nifredil

Nadávat na téma je povoleno.

Profile picture for user Danae SOS

Danae SOS

11 let zpět
Trvalý odkaz

Nadávat na téma je povoleno. Nadávat na zadavatele témat nebo jeho autora (což nemusí být totéž) nebo ho nepodloženě osočovat z různých zlých skutků povoleno není a pohybuje se to nebezpečně blízko porušování Vodního příměří. Kdo si dosud nepřečetl FAQ 26 až 29, ať tak neprodleně učiní, protože mu pravděpodobně celou dobu něco uniká.

Jak se tu tak šermuje těmi tématy a Pravidly, jímá mě smutek, protože mám pocit, že Pravidla nikdo nečte, za to o nich má každý úplně přesnou představu.
V Pravidlech je charakteristika tématu zmíněna pouze jednou a to v doporučeních autorům, jaké typy témat mají zasílat.
Cituji: "náměty na drabble, které budou inspirující a multifandomové – to znamená dostatečně obecné, aby se na ně dalo napsat drabble z (téměř) jakéhokoli fandomu".
Není tam napsáno nic o tom, že "z žádného fandomu se na to nesmí psát lépe než z jiného fandomu", "musí se na to dát napsat úplně všechno", "nesmí to být žádný známý citát", "nesmí to vzbuzovat aluzi na žádný známý fandom".
Jestli tam někdo něco takového čte, pak čte vlastní text mezi cizími řádky. S tím ovšem těžko můžeme něco dělat.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Katty ten příspěvek skutečně by angie77

Asi nemám ani čas, ani chuť

Profile picture for user Erys

Erys

11 let zpět
Trvalý odkaz

Asi nemám ani čas, ani chuť psát tu romány (ač to tak asi dopadne), ale pro mě třeba bylo sledování debaty dost náročné a vzbudilo ve mně pocit, že bude lepší, když příště nic navrhovat nebudu.

Jsem člověk, který má na tématu svůj díl zásluh/viny. Po několika ročnících DMD dost dobře nemůžu neznat Doctora (byť ho znám jen a pouze z drabblat ostatních), ale třeba že má třináct životů, jsem se dozvěděla až dneska z diskuse pod tématem. Jakékoliv prohlášení ve stylu, že znalí fandomu v tématu poznali inspiraci fandomem, mě do nějaké míry štve a do nějaké míry mrzí. Ne, opravdu to nebylo inspirováno Doctorem.

Svůj pohled a své pocity si troufnu přirovnat k situaci, kdy by se přede mnou někdo zmínil o loupežnickém povolání a já po něm vyjela, že to je od něj teda pěkně bezohledné. Asi bychom si po nějaké době vyjasnili, že po jednom (mimochodem velmi příjemném) večeru mám v hlavě asi nerozbitnou asociaci mezi Rumcajzem loupežníkem a utonutím mého kamaráda, ale byla by tam fáze nechápání, zmatku, ublíženosti na obou stranách (nebo zejména na straně toho dotyčného). Jasně, tohle by těžko byla chyba toho druhého, protože takovou asociaci fakt nemá smysl očekávat. Ale o kolik větší chybou je neočekávat asociaci na něco, co neznám? (A nakolik je chybou neznat všechno, co se znát dá?)

Ostatně, že někteří, ač Doctora znalí, v tématu tenhle fandom neviděli (přestože Ty tvrdíš, že ho to evokovalo), mi nějak připomnělo, když jsme organizovali soustředění na podzim. Celý týden jsme občas zkoušeli řešit, že na orgovně stále nemáme vytištěný rozvrh, a až na schůzi po konci soustředění nás (podotýkám, že ani pro jednoho z nás to nebylo první soustředění) napadlo, že jsme ho mohli načmárat fixou na papír. Člověk občas ty nejpřímější věci nevidí.

Asi jsem trochu ztratila a zamotala pointu. Chtěla jsem hlavně napsat, že mě mrzí jakékoliv náznaky, že téma bylo inspirované Doctorem a každý v něm měl Doctora hned poznat. Mrzí mě to, protože tohle jsem na mysli neměla, a už vůbec jsem nechtěla vyvolat vážnější rozpory, než je pod tématy běžné. Že téma každému nesedne, samozřejmě chápu.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Katty ten příspěvek skutečně by angie77

Erys, zkusím odpovědět a

Profile picture for user angie77

angie77

11 let zpět
Trvalý odkaz

Erys, zkusím odpovědět a přitom se do toho nezamotat...
Netvrdím, že kdokoli z "pachatelů" (prosím, brát v uvozovkách) tématu - ty, Nif či Kat - v něm MUSEL vidět Doktora. Jen mi přijde divné, že by ho v něm nikdo neviděl...
To téma je za mě z hlediska fandomové neutrality v pohodě. Ale že to může naladit myšlenky na jeden fandom, to zase asi jo... Jako kdyby bylo téma třeba - Hoši od řeky, Tančím s draky, Tenkrát na západě - jsou to témata, na která se dá napasovat spousta fandomů, ale zároveň ve znalcích na prvním místě evokují ten jeden...

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Asi nemám ani čas, ani chuť by Erys

Mě asi do nějaké míry mrzí

Profile picture for user Erys

Erys

11 let zpět
Trvalý odkaz

Mě asi do nějaké míry mrzí veškeré to (a teď se omlouvám za poměrně velké parafrázování) "sice tu několik lidí řeklo, že v tom fandom nevidělo, ale mně to přijde divné, že by ho vážně neviděli, přeci se to samo nabízí". Ano, obecně vzato není radno bezmezně důvěřovat tomu, co lidi řeknou, ale tady bychom si asi věřit měli. Zvláště pak Kattyino trvání na tom, že tématem byla porušená Pravidla, se mi nelíbilo dost.

Ale teď už jsem možná nebezpečně blízko k porušení Vodního příměří zase já.

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Erys, zkusím odpovědět a by angie77

Zase bohužel odpovím jen na

Nifredil

11 let zpět
Trvalý odkaz

Zase bohužel odpovím jen na část věcí.

Angie, my to tam opravdu neviděly. Upřímně to tam nevidím doteď o nic víc než v jiném tématu (když mi dáš chvilku udělám ti asociaci na DW a libovolné téma v DMD).

Na druhou stranu v každém tématu se dá vidět něco. Pokud toto téma evokuje DW a mělo by proto být proti pravidlům, tak jsou proti pravidlům všechna témata, protože každé evokuje něco, někdy míň, někdy víc. Úplně každé téma.

Jestli mě DMD za ta leta něco naučilo, tak je to to, že ač my si můžeme sebedůkladněji vybírat témata, vždycky se najde nějaké nevinné téma, které vzbudí poprask. Jak pravil klasik, ani ti nejmoudřejší nedohlédnout do všech konců. Děsivá (pro mě) nutrie byla všeobecně milována, pro mě naprosto neutrální vigilantibus iura bylo vypískáno, teď toto. Starého dobrého přizdisráče ani nezmiňuju. Je to pro nás nečekané, neplánované a věř mi, že kdybychom jen tušily, že to téma vyvolá takovouhle reakci, nikdy ho nezadáme.

Samozřejmě můžeme diskutovat možnost změny pravidel, jestli chcete opravdu je absolutně neutrální témata, protože v tom případě hodně štěstí, my nebudem schopné žádné vybrat.

Teď by to upřímně chtělo reakci od Katty, která je hlavní stěžovatelkou, jestli jí naše vysvětlení vyhovuje. Upřímně mi vadí, že tu teď budeme částí osazenstva považovány za podvodníky, co porušují pravidla, despoty, co ostatní prudí kvůli pravidlům, a samy je nedodržují, a ve finále lháři, protože nechceme přiznat, že téma cílí na konkrétní fandom. Mám ráda čistý stůl:) Mimochodem i kdybychom to téma stokrát cíleně a úmyslně považovaly za jednostranně zaměřené DW téma, tak jeho znění je pořád natolik neutrální, že si na to každý může napsat, co chce.

(Jéé a teď mě napadl geniální nápad na drabble na tohle téma:D 13 je smolné číslo a např. hotely často nemají pokoj 13, mrakodrapy nemají 13. patra atp. Má myšlenka je na reinkarnaci, kdy 13. život (ten smolný) se vynechává, není. nebo naopak nevynechává. Jéé, to by šlo na zeměplochu a Dobrá znamení a tak různě. Ách, škoda, že nedrabblím. Nenapsal to někdo?:))

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Erys, zkusím odpovědět a by angie77

Mám dojem, že Zeměploch bylo

Profile picture for user Carmen

Carmen

11 let zpět
Trvalý odkaz

Mám dojem, že Zeměploch bylo vícero a reinkarnací tam i jinde též :))
(ale jak to nesthám moc číst... :()
Mimochodem, já už to musím napsat. Nepřijde vám podezřelé, že zrovna TOHLE téma...? Že je problém něčí možná matná asociace na Doctora? Ha? Říkejte si, že jsem paranoidní, ale jestli za tím nejsou Dalekové, tak v tom jede Master!

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Zase bohužel odpovím jen na by Nifredil

V tom nejedu, mám teď v hlavě

Profile picture for user Blueberry Lady

Blueberry Lady

11 let zpět
Trvalý odkaz

V tom nejedu, mám teď v hlavě bubny. Fakt. ;-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Mám dojem, že Zeměploch bylo by Carmen

SPOILER

Profile picture for user Keneu

Keneu

11 let zpět
Trvalý odkaz

! Tys vlastně byla ženská inkarnace Mastera ještě před Missy !

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to V tom nejedu, mám teď v hlavě by Blueberry Lady

Tohle mě taky napadlo, že

Profile picture for user Dangerous

Dangerous

11 let zpět
Trvalý odkaz

Tohle mě taky napadlo, že třináctý život je schválně přeskočen, ale nenapsala jsem to. :)

Mimochodem, ještě bych dodala... není tohle vlastně podstatou celého DMD? Že si přečteme téma a doufáme, že nás hned na první přečtení napadne fandom, který se na to, podle nás, nejvíc hodí? Komu to připomnělo DW, ať si píše DW (a nebo taky ne!), komu to připomnělo něco jiného, ať si píše něco jiného...
Už jsem se obsáhle vyjádřila níže, ale... jak může někdo někoho napadat za to, že to ostatním něco připomíná? Není to ani citace (a i kdyby, dokud by byla univerzálně použitelná, jako se už mnohdy, i letos, stalo). Vždyť o to tady jde! Aby nám témata připomínala fandomy, které chceme napsat. O_o

A pokud někdo DW nezná, ani mu to to téma připomenout nemohlo, takže... co se vlastně řeší...

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Zase bohužel odpovím jen na by Nifredil

Nejsem si sice jistá, jestli

Profile picture for user angie77

angie77

11 let zpět
Trvalý odkaz

Nejsem si sice jistá, jestli to směřuje na mě, nebo na Katty, nebo na někoho úplně jiného, ale neodpustím si krátkou reakci.
To co mně bylo divné, je, že se tu výše v komentářích vehementně tvrdilo, že tohle téma Doktora nepřipomíná ani náznakem. Tomu mám fakt problém uvěřit a přišlo mi to trochu jako obhajoba tématu za každou cenu. Ale třeba se pletu... Jen prostě - když mně, která Doktora zná jen velmi okrajově, ta asociace naskočila, je zvláštní, že jeho fanoušky by ani nenapadla.
Jinak ale naprostý souhlas s tou podstatou DMD a ideálním stavem, kdy mě po přečtení tématu hned napadne fandom, který se na to hodí :-)

  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit

In reply to Tohle mě taky napadlo, že by Dangerous

Pagination
  • First page « První
  • Předchozí stránka ‹ Předchozí
  • Stránka 1
  • Aktuální stránka 2
  • Stránka 3
  • Následující stránka Následující ›
  • Poslední stránka Poslední »
  • Pro vkládání komentářů se musíte přihlásit